#Twitter



Dins el nostre entorn personal d'aprenentatge (PLE), Twitter ha estat una eina que ens ha facilitat l'accés a fonts d'informació relacionades amb el món educatiu que fins ara desconeixíem. La cura setmanal de Twitter que com a grup hem assumit, ens ha permès descobrir i fer un seguiment de comptes tan interessants com @Tiching@AbiertaEDU@Educacion3_0@Salvaroj@Intregrateksl@Aulaplaneta i molts més mitjançant els quals hem pogut ampliar els nostres coneixements sobre diversos aspectes com l'aula inclusiva, diverses formes d'educar, punts de vista crítics i de reflexió sobre l'educació, atenció a la diversitat dins l'aula, eines per poder utilitzar dins l'aula, atenció als alumnes amb altes capacitats, intervencions educatives dins i fora de l'aula i noves tecnologies aplicades a l'educació, entre d'altres.

Twitter ha tingut també una clara influència en el vessant més físic del nostre entorn d'aprenentatge, donat que ens ha permès fer les tasques relacionades amb la nostra formació (com la cura) o cercar informació des de diferents espais (la universitat, la feina, casa) i dispositius (portàtil, ordinador, mòbil) facilitant el procés d'aprenentatge.

Com a instrument regulador del nostre aprenentatge i facilitador de l'autoavaluació, Twitter ha estat útil per a cercar i trobar informació relativa a qüestions que estàvem analitzant al màster (com l'educació inclusiva, el treball cooperatiu, l'autoavaluació...) i per a relacionar els coneixements que adquiríem a classe diàriament amb els conceptes que trobaven en alguns articles penjats a aquesta xarxa.



D'altra banda, ens ha permès conèixer diferents professionals de l'educació i fer un seguiment de les seves aportacions mitjançant els seus comptes. Aquest contacte ha suposat la possibilitat de comparar i completar constantment allò que apreníem a classe amb una actualització permanent i l'oportunitat d'obtenir visions més amplies dels diferents temes.



Hem trobat que, en ser una eina que permet treballar de forma col·lectiva, ens podria facilitar en el futur la tasca docent dins el grup-aula. Considerem que, donat que tots els alumnes poden fer-la servir de forma simultània, podria tenir molta utilitat dins l'àrea del treball cooperatiu.




https://pixabay.com/photo-3075846/

Els tweets que facin uns alumnes poden servir com inspiració i guia per a d'altres, de forma que les habilitats dels més competents puguin ser aprofitades pels seus companys per a millorar les seves competències digitals, tal com hem pogut comprovar amb l'experiència del nostre grup.

En la tasca futura com a docents creiem que Twitter ofereix moltes possibilitats, ja que podrem aprofitar l'atracció que genera en els adolescents per encarregar-los, per exemple, fer recerques de les diferents assignatures mitjançant les xarxes i els continguts compartits pels experts que en elles publiquen. Una altra opció interessant és que facin servir Twitter com a eina d'avaluació mitjançant les etiquetes, com hem fet al màster, per tal de poder seguir la tasca a la xarxa dels seus companys, seguiment que podrien coavaluar posteriorment mitjançant una rúbrica.

En el seu vessant d'eina formativa, Twitter permet superar els obstacles propis de la insularitat i tenir un millor accés a informació, coneixements i articles que, físicament, no trobaríem a l'illa i que mitjançant aquestes xarxes socials podem obtenir en igualtat de condicions que qualsevol docent d'una capital europea. Així, l'educació informal que ens facilita aquest instrument cobreix els buits.







 



 



 

No hay comentarios:

Publicar un comentario

Open Education

Com a plasmació de l'Open Education, les pràctiques educatives obertes ( OEP ) inclouen d'una banda la creació, l'ús i la reut...