Dins el nostre entorn personal
d'aprenentatge (PLE), Twitter ha estat una eina que ens ha facilitat l'accés a
fonts d'informació relacionades amb el món educatiu que fins ara desconeixíem.
La cura setmanal de Twitter que com a grup hem assumit, ens ha permès descobrir
i fer un seguiment de comptes tan interessants com @Tiching, @AbiertaEDU, @Educacion3_0, @Salvaroj, @Intregrateksl, @Aulaplaneta i
molts més mitjançant els quals hem pogut ampliar els nostres coneixements sobre
diversos aspectes com l'aula inclusiva, diverses formes d'educar, punts de
vista crítics i de reflexió sobre l'educació, atenció a la diversitat dins
l'aula, eines per poder utilitzar dins l'aula, atenció als alumnes amb altes
capacitats, intervencions educatives dins i fora de l'aula i noves tecnologies
aplicades a l'educació, entre d'altres.
— Jackie Brown (@jackiebrown99) 20 de noviembre de 2017
Twitter ha tingut també una
clara influència en el vessant més físic del nostre entorn d'aprenentatge,
donat que ens ha permès fer les tasques relacionades amb la nostra formació
(com la cura) o cercar informació des de diferents espais (la universitat, la
feina, casa) i dispositius (portàtil, ordinador, mòbil) facilitant el procés
d'aprenentatge.
Com a instrument regulador del
nostre aprenentatge i facilitador de l'autoavaluació, Twitter ha estat útil per
a cercar i trobar informació relativa a qüestions que estàvem analitzant al
màster (com l'educació inclusiva, el treball cooperatiu, l'autoavaluació...) i
per a relacionar els coneixements que adquiríem a classe diàriament amb els
conceptes que trobaven en alguns articles penjats a aquesta xarxa.
— 🍀 (@IreneCostaD) 23 de noviembre de 2017
D'altra banda, ens ha permès
conèixer diferents professionals de l'educació i fer un seguiment de les seves
aportacions mitjançant els seus comptes. Aquest contacte ha suposat la
possibilitat de comparar i completar constantment allò que apreníem a classe
amb una actualització permanent i l'oportunitat d'obtenir visions més amplies
dels diferents temes.
— Neus (@Neuscop) 16 de noviembre de 2017
Hem trobat que, en ser una eina
que permet treballar de forma col·lectiva, ens podria facilitar en el futur la
tasca docent dins el grup-aula. Considerem que, donat que tots els alumnes
poden fer-la servir de forma simultània, podria tenir molta utilitat dins
l'àrea del treball cooperatiu.
— Juana Maria Roa Coll (@roa_coll) 7 de noviembre de 2017
Els tweets que facin uns
alumnes poden servir com inspiració i guia per a d'altres, de forma que les
habilitats dels més competents puguin ser aprofitades pels seus companys per a
millorar les seves competències digitals, tal com hem pogut comprovar amb l'experiència
del nostre grup.
En la tasca futura com a docents
creiem que Twitter ofereix moltes possibilitats, ja que podrem aprofitar
l'atracció que genera en els adolescents per encarregar-los, per exemple,
fer recerques de les diferents assignatures mitjançant les xarxes i els
continguts compartits pels experts que en elles publiquen. Una altra opció
interessant és que facin servir Twitter com a eina d'avaluació mitjançant les
etiquetes, com hem fet al màster, per tal de poder seguir la tasca a la xarxa dels
seus companys, seguiment que podrien coavaluar posteriorment
mitjançant una rúbrica.
En el seu vessant d'eina formativa, Twitter permet superar els obstacles propis de la insularitat i tenir un millor accés a informació, coneixements i articles que, físicament, no trobaríem a l'illa i que mitjançant aquestes xarxes socials podem obtenir en igualtat de condicions que qualsevol docent d'una capital europea. Així, l'educació informal que ens facilita aquest instrument cobreix els buits.
— Juana Maria Roa Coll (@roa_coll) 27 de noviembre de 2017
No hay comentarios:
Publicar un comentario